Wednesday, June 23, 2010
වාල්මිකීගේ රාමායණය ඉතිහාස විරෝධී ග්රන්ථයකි
12010 පෙබරවාරි 24 දින මහාචාර්ය වික්රමතුංග මහතා දිවයින බදාදා අතිරේකයට යොමු කළ "රාවණ අධිරාජ්යයේ ඔටුන්න හිමි කුමාරයා" සිරස්තලය යටතේ පළකළ ලිපියේ කරුණු ගෙන හැර දැක්වූ වාල්මිකීගේ රාමායණය මූලාශ්ර කරගෙන රචිත ලිපියේ අඩංගු කරුණු ශ්රී ලංකා විරෝධී ග්රන්ථයක් මූලාශ්ර කරගෙන රචනා වී ඇති බව එතුමාට නොවැටහුනද, එහි අඩංගු කරුණු මෙරට ඉතිහාසයට සෘජු බලපෑම් එල්ල කරනු ලබන ප්රබලම ශ්රී ලංකා විරෝධී ග්රන්ථයක් බව කිව යුතුය.
වාල්මිකීගේ රාමායණය ඉන්දියාවට ප්රධාන මූල ග්රන්ථයක් වුවාට ශ්රී ලංකාවේ බෞද්ධ, මුස්ලිම්, ක්රිස්තියානි ජාතීන්ගේ පිළිගැනීමට ලක්වූ ග්රන්ථයක් නොවේ. එය මෙරට ඉතිහාසය සොයා ගැනීමට මූල ග්රන්ථයක් ලෙස කිසි විටෙකත් භාවිතයට නොගනී. මන්දයත් එය ශ්රී ලංකා විරෝධි ග්රන්ථයක් බැවිනි.
එබැවින් එහි පරිච්ඡේද කිහිපයක අඩංගු කරුණු ගෙනහැර දක්වමින් ශ්රී ලංකාවේ පාලකයකු ලෙස කටයුතු කළ රාවණ රජු ගේ ඉතිහාසය මතු කිරීමට උත්සාහ දැරීම මෙරට ඉතිහාසයට සිදු කරන්නා වූ බලවත් ෙද්ර`හීකමකි. ලොවපුරා තායිලන්ත, රාමායණය, වාල්මිකීගේ රාමායණය, දෙමළ රාමායණය ආශ්රිත කොට ගෙන ග්රන්ථ රචනා වී ඇත. කාලිදාසයන්ගේ ජානකීහරණයට ද මූලාශ්ර කොට ගෙන ඇත්තේ වාල්මිකීගේ රාමායණයයි.
ප්රථමයෙන් මෙම වාල්මිකීගේ රාමායණය කුමක් දැයි හඳුනාගත යුතුය. මුල් අවස්ථාවේ ග්රන්ථයක් ලෙස නොපැවති මෙය සංස්කෘතික ශ්ලෝක 24000 කින් සැකසී තිබුණි. සමස්ත රාමායණයට අනුව වාල්මිකී යනු සොර දෙටුවෙකි. ඔහු වනාන්තරයේ මං පහරමින් සිට පසුව සෘෂිවරයෙක් බවට පත්විය. මෙය වාල්මිකී නම් සොරදෙටුවා රාජ වරප්රසාද ලබා ගැනීමට රාම නම් අසත්පුරුෂයාගේ ස්වකීය බිරිඳ වන සීතා එළවා දැමීමෙන් පසු ඇය තම අසපුවේ තබාගෙන ඊතණ ගසකින් සීතාවට ඕපපාතිකව දරුවකු පහළ කර දෙයි.
මෙවැනි ප්රකාශ, මනස්ගාත, මනෝවිකාර බව ලොව ඕනෑම බුද්ධිමතකු පිළිගනී. රාමායණයට අනුව එම දරුවන් දෙදෙනා ලව, කුස නම් වේ. මින් එක් දරුවෙක් වාල්මිකීගේ බව ඊතණ ගසකින් සීතාවට දරුවකු ලබාදීමෙන් තහවුරු වී ඇත. ස්ත්රියක් වෙත පුරුෂාධිපත්ය පැතිරවීම ඉන්දියානු සම්ප්රදායකි. එය හෙළයට වලංගු නැත. ඔවුන් සමාජ විරෝධී සති පූජා පැවැත්වූ මිලෙච්ඡ ජන කොට්ඨාසයකි. ලක්දිව හෙළ කාන්තාව කිසි විටෙකත් තම සැමියා මියගිය පසු ගිනිමැලයට ඇද දමා ඇති බවට කිසිදු සාධක හෙළ ඉතිහාසයේ නොමැත. එබැවින් වික්රමතුංග මහාචාර්යවරයා රාවණා රජුගේ පුත් ඉන්ද්රජිත් නම් තැනැත්තෙකුගේ බිරිඳ සැමියාගේ වියෝවෙන් පසු ගිනිමැලයට පැන්නේ කුමන පරිච්ඡේදයේ දැයි හෝ සංස්කෘතික ශ්ලෝක පාඨයක් රාමායණ තුළින්ම පෙන්වන ලෙස ඉල්ලා සිටිමි.
වාල්මිකීගේ රාමායණය ලෝක සාමයට තර්ජනාත්මක ග්රන්ථයකි. මෙම ග්රන්ථය ඉන්දියානු ජන සමාජයට බමුණන් විසින් ඒත්තු ගැන්වීම තුළින් ඔවුන්ගේම අසල්වැසි ශ්රී ලංකාව ආක්රමණය කිරීමට ඉන්දියානු ජන සමාජය පොළෙඹවයි. මේ සඳහා ඔවුන් ආගමික විගඩමක් ද රාමායණය තුළින්ම ගොඩනගාගෙන ඇත. එනම් දුසේරා නම් ආගමික පූජාවක් මගින් වාර්ෂිකව රාවණා, ඉJද්රජිත්, කුඹුක්කන් යන චරිත පුළුස්සා දමමින් විකෘති මානසික තෘප්තියක් අද දක්වාම කරනු ලබයි. ඔවුහු මෑතක් වන තුරුම විවාහක බිරිඳ ගිනි මැලයට දමා සති පුජාව පවත්වති.
වාල්මිකීගේ රාමායණය අනුව නම් වාල්මිකී නැමැත්තා ද විකෘති මානසික තත්ත්වයකින් හෙබි අයකු බව එම ග්රන්ථය මනා ලෙස අධ්යයනය කරන ධර්මිෂ්ඨයකුට වටහා ගත හැක. බුදු දහමට අනුව වාල්මිකීගේ රාමායණයේ එන රාම, ලක්ෂ්මන නම් දෙපළට දිට්ඨ ධම්ම වේදනීය කර්මය ඵල දී ඇත. එනම් මානසික ආතතියෙන් හා රෝගයන්ගෙන් පෙළුණු රාම ලක්ෂ්මණ සයුරු ගංගාවට පැන සියදිවි නසා ගෙන ඇත. සීතා කඳු මුදුනින් පැන සියදිවි නසා ගෙන ඇත.
නමුත් වාල්මිකී නම් සොර දෙටුවා මොවුන් දේවත්වයට පත්කර සමාජගත මතවාදයක් ස්ථාවර ගොඩනගා ඇත. භේද භින්න වී සියදිවි නසාගත් අඹුසැමි යුවළක් දේවත්වයෙන් විවාහයේ සංකේතයක් ලෙස වන්දනාවට පත්කර ගනී. (රාම සීතා කතා පුවත)
අධර්මයේ ජය, ධර්මයේ ජය ලෙස රාමායණය සඡ්ජායනා කරමින් දරුවන්ගේ මනසට කාවද්දයි. වාල්මිකීගේ රාමායණය හදාරන්නන්ට සමාජයට දිය හැක්කේ මෙවැනි අධ්යාපන ක්රමයකි. නමුත් ලෝක පූජිත රාවණා රජු පිළිබඳව විද්යාත්මක පර්යේෂණයේ යෙදුණු දේශප්රේමී උගතුන් රාවණා රජු පිළිබඳව රාමායණය තුළින් කරුණු ගෙනහැර දක්වා නොමැත.
අපවත් වී වදාළ රාජකීය පණ්ඩිත කිරිඇල්ලේ C¹ණවිමල හිමි, ආරියදාස සෙනෙවිරත්න සූරීන්, ගුණපාල මලලසේකර සූරීන් නොමැති යුගයක මේ පිළිබඳව විද්යාත්මක ගවේෂණයක යෙදුණු ආරිසෙන් අහුබුදු, ආචාර්ය මිරැන්ඩෝ ඔබේසේකර, රාජකීය පණ්ඩිත මානෑවේ විමලරතන හිමි, ආචාර්ය ජලිත අමරසිංහ වැනි උගතුන් විසින් හරවත් ග්රන්ථ හා ලිපි මගින් රාමායණයේ ඇති ලංකා විරෝධි බව පුලපුලා පැවසුවද, මේ ගැන අවබෝධයක් නොතිබීම ජාතියේම අවාසනාවකි.
රාමායණය කරපින්නාගත් ඉන්දියානු ජාතිවාදීන් රන් දෙවොලක් බිඳ මහා විනාශයක් කර ගැනීමෙන් පසු, අවසානයේ හමුවූයේ බෞද්ධ නටබුන් පමණි. එබැවින් රන් දෙවොලද අනාගතයේ බුදු මැදුරක් වනු නොඅනුමානය. රාමායනයේ ඉගැන්වීම් ලංකා ඉන්දියා මිත්රත්වය පලුදු කිරීමේ කුහක මතවාදයකි. රාවණා ඉතිහාසය ගවේශණය කිරීමට අප්රමාණ සාධක මෙරට පවතී. එබැවින් හෙළ සංස්කෘතිය, ජනශ්රැතිය, දේශීය වෙදකම හා බෞද්ධ සූත්ර අනුව රාවණා හා ඔහුගේ පරපුර උතුම් ගුණාංග සහිත ජාතියකි.
01. රාවණා යනු වෛද්ය ශිරෝමණී වෛද්යවරයෙකි. රාජකීය පණ්ඩිත කිරිඇල්ලේ Cඳාණවිමල හිමියන්ට අනුව - දේශීය වෛද්ය ශබ්දකෝෂයේ පෙරවදන
02. හින්දු දර්ශනයේ ශිව සෘෂිවරයා සිහිවීමට ශිවස්ත්රෝත්රය රචනා කළ පාලකයෙකි. (නමුත් ශිව දෙවියන් උදෙසා මෙම ශිව ස්ත්රෝත්රය සඡ්ජායනා කරන ද්රවිඩ, හින්දු බැතිමතුන් රාවණයන්ට හා හෙළයන්ට විරුද්ධවීම කෙතරම් අවාසනාවක්ද?)
03. ලංකාවතාර මහායාන සූත්රය අනුව රාවණා බෞද්ධ චක්රවර්ති රජෙකි
එබැවින් වාල්මිකීගේ රාමායණය වැනි මනස්ගාත, ලංකා විරෝධී ග්රන්ථයක් මූලාශ්ර කොට නොගෙන රාවණා ඉතිහාසය ගවේශනය කොට, මෙරට හෙළ යුගය ගවේශනය කරන්නේ නම් මැනවි. රාවණා පරපුර අශ්වමේද වැනි සත්ත්ව බිලිපූජා යාග කර්ම කළ බවට මෙරට ඉතිහාසයේ ද කිසිම සාධකයක් නොමැත.
රාම රාවණා කතාව මනඃකල්පිත බව ඇතැම් උගතුන්ගේ මතවාදයකි.
නමුත් ලොව පිළිගත් නාසා ආයතනය, ඉන්දියාවත්, ලංකාවත් අතර ඇති (මන්නාරමත් රාමේෂ්වරමත් අතර ඇති ගල්වැටිය) පාලම වසර 175,000 ට පෙර මිනිසුන් විසින් නොඩනැගූ බවට තහවුරු කිරීම ලංකා ඉතිහාසය උඩුයටිකුරු කරනු ඇත.
ඉන්ද්රජිත් බණ්ඩාර
උපුටා ගැනීම - http://www.divaina.com/2010/06/02/badada05.html
වර්ගකිරීම් :
රාමායනය
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 Response to වාල්මිකීගේ රාමායණය ඉතිහාස විරෝධී ග්රන්ථයකි
wadagath lipiyak...
Post a Comment
අදහස් සහ උදහස්