-->

Sunday, August 1, 2010

රාම රාවනා පූරාවෘත්තය ලංකාවේ සිදුවූවක්‌ ද ? 1

0

රාම රාවනා පූරාවෘත්තය ලංකාවේ සිදුවූවක්‌ ද ?

ශත වර්ෂ විසිපහකටත් වඩා පැරණි ඉතිහාසයක්‌ සංස්‌කෘතියක්‌ ඇති ලොව සිංහලයන්ගේ එකම දේශය වන ශ්‍රී ලංකාවත් ශ්‍රී ලාංකේය සිංහල ජාතියත් පිළිබඳ වන අපගේ ඉතිහාසය ආරම්භ වන්නේ විජය කුමරුන් ශ්‍රී ලංකාවට පැමිණීමේ කතා පුවතත් සමගය.

එහෙත් විජයාවතරණය පිළිබඳ මහා වංශගත කරුණු අනුව බලන විටදී විජය කුමරු සහ හත්සියයක්‌ පිරිස පැමිණීමට පෙර ලංකාවේ විවිධ ජන කොට්‌ඨාසයන් ජීවත්ව සිටිය බවට පිළිගත හැකි සාධක වේ.

අප මහ තිලෝගුරු සම්මා සම්බුදුරජාණන්වහන්සේ තෙවරක්‌ම මේ පුණ්‍ය භූමියට වැඩම කිරීම පිළිබඳ පුරාවෘත්තයන් සැලකිල්ලට ගැනීමෙදීත් විජය කුමරුට කපු කටිමින් සිටි කුවේණි හමුවීමේ කතා පුවතින්ද මේ බව තව දුරටත් සහතික වේ.

විජය කුමරු පැමිණීමට පෙර ලංකාවේ විවිධ ජන කොට්‌ඨාසයන් සිටි බවට තවත් සාධකයක්‌ වන්නේ තපස්‌සු - භල්ලුක වෙළෙඳ දෙබෑයන් දෙදෙනා බුදුන්ගේ කේෂ ධාතූන් නිධන්කර ලංකාවේ ඉදිකළ ප්‍රථම චෛත්‍යය පමණක්‌ නොව ලෝකයේම ඉදිකළ ප්‍රථම චෛත්‍යය වන ත්‍රීකුණාමලය තිරියාය ගිරිහඬුසෑය බුදුන් ජීවමානව සිටි සමයේදී ඉදිකිරීමත් එදා ලංකාව පෙරදිග වෙළෙඳ හුවමාරු මධ්‍යස්‌ථානයක්‌ ලෙස කටයුතු කර තිබීමත් යන කරුණුය.

එසේ ලංකාවේ සිටි ආදිතම ජන කොට්‌ඨාස යක්‌ෂ හා නාග යන නම් වලින් හැඳින්වූ බව නිගමනය කළ හැකිය. මොවුන් ඉතාමත් තද ගති පැවතුම් වලින් හා සැඩ පරුෂ බවින් යුක්‌ත වූ පිරිසක්‌ මෙන්ම උසස්‌ සංස්‌කෘතියක්‌ හිමිව සිටි පිරිසක්‌ බවද මහාවංශගත කරුණු වලින් අනාවරණය කරගත හැකිය.

වර්තමාන සමාජයේ ඇතැම් පිරිස්‌ අතර මේ පිළිබඳ පවතින අදහස වන්නේ නාගයන් හා යක්‍ෂයන් ලංකාවේ සිටි බවයි. නමුත් එම ජන කොට්‌ඨාසයන් එම නම් වලින් හඳුන්වන ලද මනුෂ්‍යය ගෝත්‍ර වන අතර, ඔවුන් තුළ පැවැති අශිෂ්ඨ ගති පැවතුම් හා දැඩි රළු ස්‌භාවයන් නිසා එසේ හැඳින්වූවා විය හැකිය.

මෙම ජන කොට්‌ඨාසයන් තරමක දියුණු වූ සංස්‌කෘතියක්‌ හිමි වූ ගෝත්‍රික කොට්‌ඨාස ලෙස සැලකීමද වරදක්‌ නොවේ. එය එසේ වන්නේ විජය කුමරුන් ලංකාවට පැමිණි දින "සිරිසවත්ථුපුරයෙහි තූර්යය වාදන ගීත ගායනා නර්තන ආදියෙන් සමන්විත උත්සවශ්‍රීයෙන් යුතුව යක්‌ෂයන්ගේ විවාහ මංගල උත්සවයක්‌ සිදු කිරීම පිළිබඳ මහාවංශය සඳහන් කරන නිසාය. සමාජයක්‌ දියුණු වීමේදී දැකිය හැකිවන ගායනය වාදනය නර්තනය ආදී සෞන්දර්ය අගයන සෞන්දර්යාත්මක කාර්යයන් පැවැත්වීම නිසා මෙම වැසියන් එක්‌තරා ආකාරයකට සකස්‌ වූ මිනිස්‌ කොට්‌ඨාසයක්‌ බව පැහැදිලිය.

වදුරා පරිණාමය වීමෙන් මිනිසා සෑදුණු බව ලොවට ප්‍රකාශ කළ මහා ජීව විද්‍යාඥ චාල්ස්‌ ඩාවින්ඩ්ගේ පරිණාමවාදය අනුවත් ජෝන් ඩෝල්ටන්ගේ පරමාණුකවාදය අනුවත් සමස්‌ත විශ්වයේම තැනුම් ඒකකය වන උප පරමාණු පරමාණු අණු හා සංයෝග යන සංකල්පය අනුව මෙන්ම සෛලය, පටකය, අවයවය, පද්ධතිය හා ජීවියා යන ජීවින්ගේ සම්භවය පිළිබඳව වන විද්‍යාත්මක සොයා ගැනීම්වලට අනුවත් කිසිම විටෙකත් පෘථිවිතලය මත යක්‍ෂ මිනිසුන් හෝ නාග මිනිසුන් හෝ සිටි බවට විද්‍යාත්මක සාධකයන් මෙතෙක්‌ හමුවී නොමැත.

නමුත් වනචාරි දිවිපෙවෙතක්‌ ගතකළ මිනිසා සතුන් මරා අමු මස්‌ අනූභව කළ යුගයක්‌ තිබුණු බව අවිවාදයෙන් යුතුව පිළිගත යුතු කරුණකි. මේ අනුව ලංකාවේ සිටි ආදිතම ජන කොට්‌ඨාසයද එවැනි දිවි පෙවෙතක්‌ ගත කළ පිsරිසක්‌ විය හැකිය. නමුත් ඔවුන්ට උසස්‌ සංස්‌කෘතියක්‌ හා ඔවුන්ටම ආවේණික වු ජීවන වටාපිටාවක්‌ මෙන්ම ඔවුන්ට සරිලන හිතකර පරිසරයක්‌ද එම ජන කොට්‌ඨාසය විසින්ම නිර්මාණය කර ගෙන තිබිණි. භාණ්‌ඩ හුවමාරුව මගින් ශක්‌තිමත් ආර්ථිකයක්‌ ගොඩනඟාගෙන සිටි එම ගෝත්‍රික ජන කොට්‌ඨාසයන් ස්‌වයංපෝෂිත පිරිසක්‌ බවට පත්ව සිටින්නට ඇත.

ඒ අනුව නිගමනය කළ හැකි වන්නේ ශ්‍රී ලංකාද්වීපයේ ආදිතම පාලකයන් බවට පත්ව සිටින්නට ඇත්තේ "චුලෝදර - මහෝදර වැනි නා රජුන්ද කුවේණි වැනි යක්‍ෂ ප්‍රධානීහුද, සුමන සමන් වැනි දිව්‍යය රාජයන්ද බවයි.

එහෙත් මානව විද්‍යාඥායන්ගේ නිගමනයන්වලට අනුව ලංකාවේ මනුෂ්‍ය වාසය නව පාෂාණ යුගයේ පටන්ම පැවතින බව පිළිගත හැකිය. මනුෂ්‍ය සමාජයේ නව අරුණෝදය යම්තම් උදාවන කල ආරම්භ වූ නගරවාසය පිළිබඳව වූ සංස්‌කෘතිය හා සභ්‍යත්වය පහළ වූයේ ගංගාතීර හා විල් ඉවුරු මත බව ලාංකේය පුරා විද්‍යාත්මක ගවේෂණ වලදී අණාවරණය වේ. ඒ අනුව මෙරට බිහිවූ මුල්ම හා පැරණිතම නගරය වන්නේ කැලණියයි. දෙවැන්න බිම්තැන්නේ පිහිටි මහියංගණය වන අතර අනෙකුත් පෞරාණික බොහෝ නගරද එසේ බිහි වූ බව ඓතිහාසික තොරතුරු අනුව පැහැදිලිය.

කුමන ආකාරයේ මිනිස්‌ වර්ගයක්‌ විසින් කවර යුගයකදී කැලණිය කේන්ද්‍රකර ගනිමින් ලංකාවේ මිනිස්‌ වාසය මුලින්ම ආරම්භ කරන ලද්දේද යන්නට නිශ්චිත සටහනක්‌ නොමැත. එහෙත් මානව විද්‍යාඥයන්ගේ පරික්‍ෂණවලින් හෙළිවන කරුණු වලට අනුව ආදිතම යුගයකදී මධ්‍ය ආසියා - යුරෝපා ප්‍රදේශයෙන් ප්‍රථම ආර්යය වර්ගයක මිනිසුන් ඉවත්ව ක්‍රමයෙන් විහිදී ගොස්‌ ලංකාවේද පැතිරි පෙරදිග හා ගිණිකොන දෙසට ගලා යැමෙන් මලය දූපත්වලටත් ඕස්‌ටේ්‍රලියාව හා නවසීලත්තය දක්‌වාත් ගමන් කළ බව සඳහන්ය.

ඔවුන් විසින් ලංකාවේ ජනාවාස ආරම්භ කරන්නට ඇතැයි මතයක්‌ පවතී. තවද ඈත අතීතයේදී ලංකාව දකුණු ඉන්දියාවට භූමියෙන් සම්බන්ධ වී බටහිර දෙසින් අප්‍රිකාව දක්‌වා පළල්ව පිහිටි බවටද ඇතැම් භූගර්භ විද්‍යාඥයෝ මත පල කරති. විටින් විට පොළොව මුහුදු ඛාදනයට ලක්‌වී වර්තමානයේ පවතින තත්ත්වයට ලංකාව කුඩා වී ඇත.

ඉන්දියාවේ ප්‍රධාන සාහිත්‍යය මූලාශ්‍රයක්‌ වන "රාමායනය" නම් මහා කාව්‍යයෙහි සඳහන් වන පරිදි පෞරාණික යුගයේදී ඉන්දියාව, මෙසපොතේමියාව, ලංකාව යන රටවල අසුර, රාක්‌ෂ්‍ය යක්‍ෂ, නාග දස්‍යු යන නම් වලින් හඳුන්වන ලද මිනිස්‌ වර්ග බොහෝ ගණනක්‌ වාසය කළ බව සැලකේ.

උතුරු ඉන්දියාවේ මොහෙන්ජෝදාරෝ හා හරප්පා යන ස්‌ථානවල පොළොව හාරා කැණීම් කටයුතු සිදුකළ පුරාවිද්‍යාඥයන්ට සොයා ගත හැකි වී ඇත්තේ සින්දු නදී තීරයේ මීට අවුරුදු පන්දහසකට හෝ හයදහසකට පමණ පෙර විශාල ජනගහනයකින් යුත් නගර නිර්මාණය කරගත් බල සම්පන්න මනූෂ්‍යය ජාතියක්‌ වාසය කළ බවයි. මෙම මනුෂ්‍යය ජාතිය තුළ පැවති ඇතැම් සිරිත් විරිත් හා ජීවන ක්‍රමවේදයන් තත්කාලීන මෙසපෝතේමියාවේ කැල්ඩියන් ජාතිකයන්ගේ හා ඊජිප්තුවේ මිෂර ජාතිකයන්ගේ ඇතැම් සිරිත් විරිත් වලට සමාන බව නිගමනය කර තිබේ. සින්දු නදී මිටියාවත හා මෙසපෝතේමියාව යන ප්‍රදේශවල මෙසේ ජීවත් වූයේ "අසුර" යන නාමයෙන් හඳුන්වන ලද මනුෂ්‍යයන් බවටද සැක පලකරයි. තවද මෙසපෝතේමියාවේ පැරණි බැසිලන් නම් අද්භූත නගරය ඉදි කර ගෙන වාසය කළ වන පාල හෙවත් බනිපාල් වැනි රජුන්ගෙන් යුත් අසුර යන නම් වලින් ප්‍රසිද්ධ වූ මනුෂ්‍යයන් සිටි බවද සඳහන් වේ.

මේ ආකාරයට ආර්යයන් මධ්‍ය යුරෝපා - ආසියාතික රටවලින් ඉවත්ව දකුණු දෙසට ගමන්කර වයඹ දිග සීමාවේ කඳු කපොලුවලින් ඉන්දියාවට සංක්‍රමණය වී ඇත. ක්‍රමාණුකූලව හින්දු නදී තිsරයේ පංච ශාඛා නදීන් ගලා බසින නිම්නයේ පදිංචිව සිට පසුව දකුණටත් නැඟෙනහිරටත් ව්‍යාප්ත වෙමින් ගංගා නම් ගංගාවේ නිම්න භූමියේ පැතිර යමින් ව්‍යාප්ත විය. කලින් කලට මෙම ප්‍රදේශවල පදිංචිව සිට නොයෙකුත් වර්ගවලට අයත් මිනිසුන් පරාජය කරමින් අවුරුදු පන්දහසකට පමණ පෙර ආර්යයන් ස්‌ථිර වාසයට පැමිණියේය. මෙම පිරිසට ඉන්දු ආර්යය යන නාමය භාවිත කරයි.


උපුටා ගැනීම - http://www.divaina.com/2010/07/25/siya09.html


No Response to "රාම රාවනා පූරාවෘත්තය ලංකාවේ සිදුවූවක්‌ ද ? 1"

Post a Comment

අදහස් සහ උදහස්